Fem créixer la nostra marca: nous clients i fidelització

Fem créixer la nostra marca: nous clients i fidelització

Els comerços i les petites empreses tenen el repte constant d’aconseguir nous clients o fidelitzar els que ja té. Les experiències de fidelització ens permeten augmentar la freqüència de compra dels clients i, òbviament, augmentar els ingressos. Per tant, hem de plantejar-nos seguir algunes estratègies bàsiques per aconseguir-ho i que ens serviran per assolir, al mateix temps, una bona imatge de marca.

1) Hem d’explicar històries que emocionin i que posin en consonància els valors de la nostra empresa amb els dels consumidors.

2)Podem oferir productes exclusius i personalitzats, motiu pel qual, haurem de conèixer el nostre client objectiu.

3)També podem impulsar l’organització d’esdeveniments entorn dels nostres productes i serveis (amb el permís de la pandèmia per la Covid-19).

4) Oferim incentius i desecomptes.

5) Demostrem la nostra solidaritat en algun àmbit que realment ens interessi i que pugui connectar amb els nostres clients.

6) Avaluem la satifacció dels clients amb eines postvenda.

I, tot això, ho podem completar amb recursos que afavoreixin que el consumidor, ja sigui nou o recurrent, tingui una actitud positiva a l’hora d’entrar a la nostra botiga o contactar amb la nostra empresa: cal promoure una correcta atenció al client (sembla obvi, però no sempre és així), transmetre confiança i proximitat i procurar obtenir testimonis que parlin bé de nosaltres.

Però, sobretot, ens ajudarà parlar amb claredat i definir el producte o servei que venem, al mateix temps que conèixer el nostre client: com pensa, què li agrada o interessa?

Les xarxes socials ens permeten ser on és el públic, una comunicació més directa i immediata, assolir una major difusió i generar aliances. Per tant, no podem oblidar impulsar una estratègia digital amb contingut atractiu, motivador i actualitzat constanment.

No tinguem por de donar-nos a conèixer: la (bona) reputació és un element que pot jugar a favor nostre si la gestionem correctament i que ens permetrà assolir una correcta imatge de marca.

Errors més habituals

  • No diferenciar-se
  • No transmetre confiança
  • Equivocar-se en la definició dels objectius i del públic
  • Improvisar
  • No simplificar ofertes
  • No tenir en compte el posicionament
  • Poca o mala atenció al client
  • Mal disseny
  • No invertir periòdicament