Employee Advocacy: per què els treballadors poden ser els millors ambaixadors de marca?

Employee Advocacy: per què els treballadors poden ser els millors ambaixadors de marca?

Fa unes setmanes vam parlar de la importància de promoure les aliances entre els nostres consumidors, perquè poden ser els millors prescriptors de la nostra marca. Són persones que tenen la capacitat d’influir en la presa de decisions de compra (AQUÍ) i no els podem obviar.

Però, t’has plantejat mai que els millors aliats poden ser els mateixos treballadors de la teva empresa o organització? Hem de diferenciar entre els ambaixadors de marca: influenciadors que amb la seva opinió faciliten que els consumidors es fixin en la teva marca; i els employee advocacy: els treballadors de la mateixa empresa o organització que promouen de manera positiva la imatge de la marca, de manera que transmeten més confiança al consumidor o atrauen nous clients.

Una campanya d’employee advocacy ens pot ser molt beneficiosa, perquè els valors de l’empresa o de l’organització es difonen a través dels treballadors, que la recomanen i s’hi senten compromesos. A més, com que coneixen el producte o servei, són els qui poden recomanar-lo de manera que generi credibilitat, es poden convertir en l’altaveu de l’empresa i representar els seus interessos.

Si ens plantegem portar a terme una campanya amb els mateixos treballadors de la nostra empresa o organitzaci, cal marcar els objectius que es volen assolir i el funcionament del projecte, sobretot, si la campanya es fa a través de les xarxes socials i, per tant, hem d’establir de manera correcta els KPIs. A més, hem de crear un entorn de confiança entre les persones que duran a terme la campanya, de manera que el seu criteri sigui fiable i tingui credibilitat.

Grans marques com Reebok, Starbucks o Dell ja hi han apostat. I tu?