Els elements fonamentals per a crear el nostre ‘elevator pitch’

Els elements fonamentals per a crear el nostre ‘elevator pitch’

L’elevator pitch és la manera com presentem la proposta de valor del nostre negoci, serveis o productes que oferim. Hem d’estar preparats per a presentar-nos en una fira, un congrés, una conferència, un networking, una trobada casual, etc. I, per això, cal transmetre el missatge d’una manera directa, clara, ràpida i contundent que ens permeti assolir un gran impacte en la primera trobada, perquè no sabem quan tornarem a tenir l’oportunitat de donar-nos a conèixer. És a dir: hem d’aprofitar el moment per causar una bona impressió i introduir-nos en la ment del client potencial.

A l’hora d’elaborar l’elevator pitch, hi ha alguns errors que hem d’evitar si volem que el nostre missatge cridi l’atenció. Cal que cuidem el llenguatge, és a dir, que utilitzem les paraules correctes d’una manera senzilla. A més, hem d’aconseguir que la nostra descripció sigui convincent, que desprengui seguretat i autoritat, que desperti curiositat i que persuadeixi el client potencial i, tot això, de manera breu (en un màxim de dos minuts).

L’estructura de l’elevator pitch hauria de ser la següent:

-Qui ets: quina és la teva experiència en el mercat en el qual desenvolupes la teva activitat.

-Què fas: descriu el teu negoci, quins productes o serveis ofereixes.

-Quina és la teva proposta de valor i el teu valor diferencial: què et fa únic.

-Quins problemes resols i com ho fas: quins beneficis obtenen els clients.

Exemple d’un bon elevator pitch:

Em dic Anna Gil i sóc dietista. La meva consulta ofereix un pla exclusiu i personalitzat aconseguint resultats eficaços per a les persones que vulguin seguir un model de vida saludable a llarg termini.

Sabem doncs, que és necessari elaborar un bon elevator pitch del qual, a més, en podem treure rendiment, no només com a fórmula per a presentar-nos en reunions i trobades, sinó també, en l’àmbit online. La nostra descripció pot ocupar la part més rellevant i visible de la nostra pàgina web, convertir-se en la bio de les xarxes socials i és el punt de partida per crear un eslògan. A més, el podem utilitzar per a les targetes de visita, fullets i cartells.